Regulamin sklepu
REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO ROUSTUDIO.PL
- 1.
DEFINICJE
W dalszej części Regulaminu wyrażenia pisane wielkimi literami należy rozumieć w sposób określony poniżej:
1) „Dzień roboczy” – oznacza każdy dzień tygodnia nie będący sobotą lub dniem wolnym od pracy w ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1920., t.j. ze zm.);
2) „Klient” – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta na odległość może być umowa sprzedaży Towaru;
3) „Konsument” – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
4) „Konsument-Przedsiębiorca” – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, do której stosuje się w zakresie przewidzianym wyłącznie przepisami prawa powszechnego przepisy dotyczące konsumentów, tj. w myśl art. 3855 kodeksu cywilnego („k.c.”) stosuje się przepisy dotyczące konsumenta zawarte w art. 3851-3853 k.c. oraz w myśl art. 5564 k.c. stosuje się przepisy dotyczące konsumenta zawarte w dziale II. Tytułu XI. „Sprzedaż” k.c., z wyjątkiem art. 558 § 1 zdanie drugie k.c., Ponadto, zgodnie z art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta („ustawa o prawach konsumenta”) do Konsumenta-Przedsiębiorcy stosuje się przepisy dotyczące konsumenta zawarte w rozdziałach 4, 5a i 5b ustawy o prawach konsumenta;
5) „Konto Klienta” – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta;
6) „Nabywca” – oznacza osobę, która zawarła na odległość ze Sprzedawcą umowę (w języku polskim) w zakresie nabycia Towaru za pośrednictwem Sklepu Internetowego rou studio;
7) „Regulamin” – niniejszy regulamin sklepu internetowego działającego pod adresem roustudio.pl prowadzonego przez Sprzedawcę tj. wspólników spółki cywilnej działającej pod firmą rou studio Magdalena Mach Magdalena Smoleńska spółka cywilna z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiktorskiej 13/15 lok. 33, 02-557 Warszawa, NIP: 5214035352, REGON: 52626706;
8) „Rejestracja” – oznacza czynność dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego rou studio;
9) „Sklep Internetowy rou studio” – oznacza sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym roustudio.pl prowadzony przez Sprzedawcę tj. wspólników spółki cywilnej działającej pod firmą rou studio Magdalena Mach Magdalena Smoleńska spółka cywilna z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiktorskiej 13/15 lok. 33, 02-557 Warszawa, NIP: 5214035352, REGON: 52626706;
10) „Sprzedawca” lub „rou studio” – oznacza wspólników spółki cywilnej działającej pod firmą rou studio Magdalena Mach Magdalena Smoleńska spółka cywilna z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiktorskiej 13/15 lok. 33, 02-557 Warszawa, NIP: 5214035352, REGON: 52626706, e-mail: hello@roustudio.pl, ze Sprzedawcą można kontaktować się za pomocą w/w adresu e-mail;
11) „Towar” – przedmiot lub przedmioty oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym rou studio;
12) „Umowa” – oznacza umowę sprzedaży Towaru na odległość (drogą elektroniczną, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron), zawartą pomiędzy Nabywcą a Sprzedawcą w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego rou studio.
- 2.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy rou studio w ramach swojej działalności gospodarczej. Każdy klient Sklepu Internetowego rou studio może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą danych kontaktowych wskazanych w § 1 pkt. 10) powyżej.
- Sprzedawca na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ustanawia Regulamin, który określa:
- a)zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz klientów Sklepu Internetowego rou studio; oraz
- b)zasady korzystania ze Sklepu Internetowego rou studio przez ich klientów.
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego rou studio usługi elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
- Wszystkie ceny Towarów w Sklepie Internetowym rou studio są podawane w złotych polskich i zawierają podatek VAT, o ile jest należny (cena brutto). Podane ceny nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu dostawy i składaniu zamówienia.
- Ponadto, w przypadku informowania o obniżeniu ceny Towaru, obok informacji o obniżonej cenie, widnieje informacja o najniższej cenie Towaru, która obowiązywała w okresie 30 (słownie: trzydziestu) dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Ceną obowiązującą w każdej sprzedaży jest cena wskazana jako aktualna przy Towarze w chwili złożenia przez Nabywcę zamówienia. Sprzedawca ma prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w Sklepie Internetowym rou studio oraz wprowadzania do nich zmian. Zmiany cen nie rzutują na Umowy zawarte z Nabywcą przed zmianą cen.
- Informacje o Towarach w Sklepie Internetowym rou studio nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży na odległość.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań by świadczone usługi w ramach Sklepu Internetowego rou studio były na najwyższym poziomie, jednakże Sprzedawca nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu Internetowego rou studio w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji Sklepu Internetowego rou studio, czy też zmiany platformy, oprogramowania czy dostawcy systemu Sklepu internetowego rou studio.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Nabywcę oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Nabywcę.
- Sprzedawca w dobrej wierze informuje, że indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją Towaru na komputerze Nabywcy czy Klienta a rzeczywistym wyglądem Towaru (kolor, proporcje itp.).
- Wszelkie prawa własności intelektualnej, w tym elementy grafiki, układ, znaki towarowe umieszczone w Sklepie Internetowym rou studio stanowią wyłączną własność Sprzedawcy (z wyjątkiem niektórych logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji Towarów, do których to prawa autorskie mogą należeć do podmiotów trzecich). Ich wykorzystanie może następować wyłącznie zgodnie z niniejszym Regulaminem bądź po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy zastrzeżonej pod rygorem nieważności.
- Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego rou studio w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes usługodawcy Sklepu Internetowego rou studio lub Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
- Korzystający ze Sklepu Internetowego rou studio nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w Sklep Internetowy rou studio, w tym w szczególności w treści znajdujące się w Sklepie Internetowym rou studio.
- W ramach Sklepu Internetowego rou studio, Sprzedawca jest uprawniony do zamieszczania reklam oraz innych treści komercyjnych.
- Sprzedawca informuje, że dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia, by korzystanie ze Sklepu Internetowego rou studio było maksymalnie bezpieczne. Niemniej Sprzedawca informuje, że szczególnym zagrożeniem związanym z korzystaniem ze Sklepu Internetowego rou studio, tak jak wszelkich innych serwisów internetowych, jest potencjalne ryzyko uzyskania nieuprawnionego dostępu do Sklepu Internetowego rou studio przez osoby trzecie (tzw. hacking), co może wywoływać nieprzewidziane zmiany funkcjonowania Sklepu Internetowego rou studio.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter Internetu i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy zabezpieczające przed zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa (np. złośliwym oprogramowaniem, fałszywymi stronami internetowymi służącymi do wyłudzania danych) i chroniące tożsamość użytkowników Internetu. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie hasła.
- Sklep Internetowy rou studio nie prowadzi sprzedaży hurtowej Towarów, jak również sprzedaży Towarów z przeznaczeniem do ich dalszej odsprzedaży.
- 3.
WARUNKI DOSTĘPU DO SKLEPU INTERNETOWEGO ROU STUDIO
- Warunkiem uzyskania dostępu do funkcjonalności Sklepu Internetowego rou studio jest wykorzystanie urządzenia komunikującego się z Internetem i wyposażonego w standardową przeglądarkę stron internetowych.
- Sprzedawca świadczy na rzecz klientów następujące usługi drogą elektroniczną:
- a)umożliwienie zawierania Umów w Sklepie Internetowym rou studio;
- b)umożliwienie zakładania indywidulanych Kont Klientów w Sklepie Internetowym rou studio;
- c)przesyłanie zamówionej informacji handlowej dotyczącej Towarów dostępnych w Sklepie Internetowym rou studio.
- Każdy klient uprawniony jest w każdym momencie do żądania zaprzestania świadczenia przez Sprzedającego usług wskazanych w § 3 ust. 2 pkt. b) i c) powyżej.
- Klient, który korzysta ze Sklepu Internetowego rou studio, zobowiązany jest do:
- a)niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa;
- b)korzystania ze Sklepu Internetowego rou studio w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania;
- c)nierozsyłania i nieumieszczania w ramach Sklepu Internetowego rou studio niezamówionej informacji handlowej;
- d)korzystania ze Sklepu Internetowego rou studio w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Sprzedawcy;
- e)korzystania z treści zamieszczonych na stronach Sklepu Internetowego rou studio do użytku własnego.
- Za działanie zakłócające funkcjonowanie może być uznane w szczególności składanie zamówień w sposób uzasadniający podejrzenie korzystania z narzędzi automatyzujących proces składania zamówień, w szczególności botów, lub korzystanie z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób wskazujący na zamiar naruszenia postanowień Regulaminu lub przepisów prawa.
- Sklep Internetowy rou studio nie prowadzi sprzedaży hurtowej Towarów, jak również sprzedaży Towarów z przeznaczeniem do ich dalszej odsprzedaży.
- Sprzedawca może anulować zamówienie złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem (tj. odstąpić od Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 k.c.) od momentu zawarcia Umowy sprzedaży aż do upływu 14 dni od dnia dostawy Towaru. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny, w szczególności, gdy zamówienie wskazuje na nabywanie Towaru w celu jego dalszej odsprzedaży. Odstąpienie nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową informuje Klienta o funkcjonalnościach towarów z elementami cyfrowymi oraz treści cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony (np. poprzez umieszczenie określonych informacji na karcie produktu).
- Sprzedawca najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową informuje Klienta o mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności towarów z elementami cyfrowymi lub treści cyfrowych (np. poprzez zamieszczenie określonych informacji na karcie produktu).
- 3a
REJESTRACJA KONTA KLIENTA
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
- Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym rou studio.
- W celu Rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu Internetowego rou studio i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
- Dodatkowo, Klient za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu Internetowego rou studio może dokonać Rejestracji oraz późniejszego logowania w Sklepie Internetowym rou studio, a także przekazywania danych wysyłkowych do realizacji zamówienia.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
- 4.
ZAMÓWIENIE
- Zamówienia na Towar przyjmowane są wyłącznie poprzez formularz zamówienia dostępny w Sklepie Internetowym rou studio. Celem uniknięcia wątpliwości nie ma możliwości złożenia zamówienia telefonicznie lub e-mailowo.
- W celu złożenia zamówienia Klient musi podać swoje dane adresowe, adres e-mail oraz numer telefonu. Każdy Klient ma możliwość utworzenia w Sklepie Internetowym rou studio swojego indywidualnego Konta Klienta. Celem uniknięcia wątpliwości w celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym rou studio za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Internetowego rou studio oraz w celu korzystania z usług dostępnych na Stronach Internetowych Sklepu Internetowego rou studio, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnej skrzynki poczty elektronicznej.
- Osoba, która ukończyła 13. rok życia a nie ukończyła 18. roku życia może złożyć zamówienie pod warunkiem posiadania zgody przedstawiciela ustawowego (rodzica albo prawnego opiekuna) na zawarcie Umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zamówienia, w których dane Klienta będą nieprawdziwe lub niekompletne, nie będą realizowane.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, stanowiącego ofertę zawarcia Umowy, Klient otrzymuje e-mail od Sklepu Internetowego rou studio na wskazany przez siebie adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania przez Sprzedawcę (tj. wpłynięcia) złożonego przez Klienta zamówienia. Jeżeli realizacja zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem realizacji zamówienia. Z momentem otrzymania potwierdzenia realizacji zamówienia, w tym o dostępności przedmiotu zamówienia w Sklepie Internetowym rou studio, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. Potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, obejmuje także informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia z chwilą wpłynięcia całości środków pieniężnych należnych za przedmiot zamówienia na wskazany przez Sklep Internetowy rou studio rachunek bankowy. Sprzedawca dołoży starań, aby przedmiot zamówienia został wydany Nabywcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni (z wyłączeniem Towarów, co do których mogą być prowadzone zapisy na sprzedaż (np. Towary z kolekcji limitowanych czy też Towarów w stosunku do których Sprzedawca wskazał, że będą one dostępne w późniejszym terminie).
- Sprzedawca zastrzega, iż zamówienie zostanie zrealizowane, pod warunkiem, że Towar jest dostępny w magazynie Sklepu Internetowego rou studio oraz pod warunkiem zapłaty należności za przedmiot zamówienia przez Nabywcę. Z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej, w przypadku niedostępności części lub całości Towarów objętych zamówieniem w momencie złożenia zamówienia w magazynie Sklepu Internetowego rou studio, Nabywca zostanie poinformowany o stanie zamówienia na wskazany przez siebie adres e-mail (w tym o terminie realizacji poszczególnych elementów zamówienia) i zobowiązany będzie do podjęcia w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia wysłania ww. informacji decyzji o jednym z następujących sposobów realizacji zamówienia:
- a)całkowita realizacja zamówienia z uwzględnieniem wydłużenia czasu realizacji do momentu uzupełnienia przez Sklep Internetowy rou studio zamówienia (o ile to możliwe); albo
- b)częściowa realizacja zamówienia oraz odstąpienie od realizacji zamówienia w zakresie Towaru niedostępnego w magazynie Sklepu Internetowego rou studio; albo
- c)anulowanie całości zamówienia.
- W przypadku Towarów, na których sprzedaż prowadzone są zapisy, bądź co do których Sprzedawca wskazał, że będą one dostępne w późniejszym terminie, Sprzedawca będzie informował o terminie ich dostępności.
- Klient ma możliwość weryfikacji, zmiany oraz anulowania złożonego Zamówienia do momentu wysłania zamówienia.
- Realizacja Zamówień odbywa się wyłącznie w Dni robocze.
- Czas realizacji zamówienia Towaru spersonalizowanego może wydłużyć się w stosunku do czasu realizacji wskazanego w Regulaminie dla standardowego zamówienia.
- 5.
PŁATNOŚCI
- Płatności na rzecz Sklepu Internetowego rou studio mogą zostać dokonane poprzez zewnętrznego operatora płatności online Tpay. Po przejściu do płatności Klient zostaje w sposób bezpieczny przekierowany na stronę operatora płatności. W przypadku braku odnotowania płatności w ciągu godziny od dokonania zamówienia, zamówienie zostaje anulowane.
- Rozliczenie płatności za Towary zamówione w Sklepie Internetowym rou studio odbywa się za pośrednictwem serwisu płatności elektronicznych (przy czym Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub dodania innych operatorów płatności on-line). Oznacza to, że środki z tytułu zapłaty za Towary trafiają najpierw na rachunek bankowy firmy operatora systemu płatniczego, która potwierdza Sprzedawcy fakt dokonania zapłaty przez Nabywcę. Serwis płatniczy może odmówić obsługi płatności dokonywanych przez Nabywcę, w szczególności w przypadku powzięcia wątpliwości co do legalności dokonywanej płatności. Warunkiem koniecznym do rozpoczęcia realizacji zamówienia jest otrzymanie, poprzez serwis płatności elektronicznych, potwierdzenia dokonania płatności przez Nabywcę. Płatności mogą dokonywać wyłącznie osoby uprawnione do posługiwania się danym instrumentem, w oparciu o który następuje realizacja płatności, w szczególności daną kartą płatniczą może posługiwać się wyłącznie jej uprawniony posiadacz. Wykryte przypadki nadużyć będą zgłaszane do właściwych wydziałów Policji. Sprzedawca udostępnia Nabywcy odpowiedni formularz transakcji. Dane z formularza są automatycznie przekazywane do partnera systemu elektronicznych płatności (np. banku) za pośrednictwem serwisu elektronicznych płatności.
- W celu dokonania płatności Nabywca powinien potwierdzić dokonanie płatności na stronach internetowych banku lub centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego zgodnie z określonymi przez nich zasadami. W przypadku dokonywania jakichkolwiek zmian w formularzu płatności udostępnionym na tych stronach i automatycznie uzupełnionym przez serwis płatniczy, płatność może nie zostać zrealizowana.
- 6.
ODBIÓR I DOSTAWA ZAMÓWIENIA
- Zamówione Towary dostarczane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej za pośrednictwem firmy kurierskiej pod wskazany przez Kupującego w zamówieniu adres lub w ramach rejestracji indywidualnego Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio.
- Dostępne sposoby dostawy w Sklepie Internetowym rou studio to Przesyłka kurierska InPost. Klient nie może dokonać odbioru towaru osobiście.
- Wysyłka Towaru, o której mowa w ust. 1. powyżej, następuje w terminie do 7 Dni roboczych od otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia zapłaty należności przez Nabywcę.
- Wszystkie przesyłki wraz z dowodem zakupu są dostarczane na adres podany przez Nabywcę w zamówieniu, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Paczki wysyłane przez Sprzedawcę nie są dostarczane w soboty, niedziele i święta.
- Sposób dostawy oraz jej warunki mogą się różnić w zależności od wagi zamówionego Towaru, o czym Klient każdorazowo informowany jest w trakcie składania zamówienia za pośrednictwem komunikatów zamieszczonych na stronie internetowej Sklepu Internetowego rou studio.
- 7.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta Nabywca będący Konsumentem, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta. Jednakże należy wskazać, że zgodnie z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta tożsame uprawnienie jak wskazane w zdaniu poprzedzającym niniejszego ustępu przysługuje również Konsumentowi-Przedsiębiorcy. Sprzedawca w zakresie dozwolonym przepisami prawa zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych przez Nabywcę w toku procedury składania zamówienia w celu ustalenia czy stanowi on podmiot wskazany w art. 3855 k.c. (tj. Konsumenta-Przedsiębiorcę) i w konsekwencji czy do Nabywcy mają zastosowanie przepisy dotyczące konsumentów.
- Celem wyjaśnienia początek biegu 14-dniowego terminu na skorzystanie przez Konsumenta / Konsumenta-Przedsiębiorcę z prawa odstąpienia od Umowy, o którym mowa w § 7 ust. 1 powyżej, rozpoczyna się:
- a)dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę lub wskazaną przez Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
− obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części,
− polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
- b)dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
Pouczenie o prawie o odstąpieniu od Umowy stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Po upływie 14-dniowego terminu, o którym mowa powyżej, prawo odstąpienia od Umowy wygasa.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia Konsument/Konsument-Przedsiębiorca musi poinformować Sprzedawcę (wspólników spółki cywilnej działającej pod firmą rou studio Magdalena Mach Magdalena Smoleńska spółka cywilna z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiktorskiej 13/15 lok. 33, 02-557 Warszawa, NIP: 5214035352, REGON: 52626706, e-mail: hello@roustudio.pl, o decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. poprzez pismo wysłane pocztą lub e-mailem) – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Konsument/Konsument-Przedsiębiorca może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Dla zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy, aby Konsument/Konsument-Przedsiębiorca wysłał do Sprzedawcy informację dotyczącą wykonania przysługującemu Konsumentowi/Konsument-Przedsiębiorca prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwróci Konsumentowi/Konsumentowi-Przedsiębiorcy wszystkie otrzymane od niego koszty płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem innego niż najtańszy sposób oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta/ Konsumenta-Przedsiębiorcę o jego decyzji dotyczącej wykonania odstąpienia od Umowy. Jeżeli Konsument/Konsument-Przedsiębiorca wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Konsumenta/ Konsumenta-Przedsiębiorcę dodatkowych kosztów. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę w pierwotnej transakcji, chyba, że Konsument/Konsument-Przedsiębiorca nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcy, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi/Konsumentowi-Przedsiębiorcy dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi/Konsumentowi-Przedsiębiorcy dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia, o których mowa w art. 32a ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument/Konsument-Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go o osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania ww. terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
Adres Sprzedawcy, na który powinien być dokonywany zwrot Towaru to: ul. Wiktorskiej 13/15 lok. 33, 02-557 Warszawa
Konsument/Konsument-Przedsiębiorca ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Sprzedawca nie wyraża zgody na ponoszenie przez Sprzedawcę bezpośrednich kosztów zwrotu Towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument/Konsument-Przedsiębiorca jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru (w tym również za ewentualne uszkodzenia Towaru).
- Jeżeli Konsument/Konsument-przedsiębiorca wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- W chwili odstąpienia przez Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Konsument/Konsument-Przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi/Konsumentowi-Przedsiębiorcy w odniesieniu do umów:
- a)o świadczenie usług, za które Konsument/Konsument-Przedsiębiorca jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- b)w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- c)w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcę lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- d)w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- e)w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. maseczki, bielizna);
- f)w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- g)w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- h)w której Konsument/Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument/Konsument-Przedsiębiorca żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi/Konsumentowi-Przedsiębiorcy w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- i)w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- j)o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- k)zawartej w drodze aukcji publicznej;
- l)o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- m)o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument/Konsument-Przedsiębiorca jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi/Konsumentowi-Przedsiębiorcy potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta;
- n)o świadczenie usług, za które Konsument/Konsument-Przedsiębiorca jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument/Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Konsumenta-Przedsiębiorcy.
- 8.
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Towary oferowane w przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym rou studio są fabrycznie nowe i oryginalne.
- Z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej, tytułem wyjaśnienia Sprzedawca ponosi odpowiedzialność:
- a)w relacji Sprzedawca – Nabywca (niebędący Konsumentem ani Konsumentem-Przedsiębiorcą) - za wady Towaru; zaś
- b)w relacji Sprzedawca – Konsument albo w relacji Sprzedawca – Konsument-Przedsiębiorca - za brak zgodności Towaru z umową.
Odpowiedzialność ta jest uregulowana we właściwych przepisach prawa powszechnego, tj. w szczególności odpowiednio w:
- przepisach kodeksu cywilnego („k.c.”), w szczególności w art. 556, 5561-5565, 557, 558 k.c. oraz art. 559-561 k.c.;
- w przepisach ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta (brak zgodności Towaru z umową) oraz rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta (w dot. umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej).
Jednakże w przypadku, gdy Nabywca nie jest konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- Każdy Towar kupiony w Sklepie Internetowym rou studio może być reklamowany z zachowaniem terminów i warunków reklamacji określonych odpowiednimi przepisami prawa, jeśli posiada wady, z zastrzeżeniem ust. 3 powyżej (zdanie ostatnie) i ust. 4 poniżej.
- Sprzedawca w szczególności wskazuje, że nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w art. 43a ust. 2 lub 3 ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument (albo Konsument-Przedsiębiorca), najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w art. 43a ust. 2 lub 3 ustawy o prawach konsumenta, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Reklamację można złożyć za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres: hello@roustudio.pl.
- Nabywca otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Nabywcy o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. Termin 14 dni będzie liczony od przekazania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku braku rozpatrzenia reklamacji w 14-dniowym terminie, o którym mowa w ust. 6 powyżej, reklamację należy uznać za uznaną.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
- W razie stwierdzenia przez Nabywcę uszkodzenia Towaru podczas transportu, zaleca się, aby Nabywca sporządził w obecności tzw. protokół szkody.
- 9.
PROMOCJE I RABATY
- Rabatów lub zniżek nie można ze sobą łączyć lub łączyć z innymi promocjami lub kuponami/rabatami obowiązującymi w Sklepie Internetowym rou studio, chyba że odrębny regulamin promocji stanowi inaczej.
- Wyprzedaż Towaru jest narzędziem działań marketingowych podejmowanych przez Sprzedawcę i trwa w okresach każdorazowo określanych przez Sprzedawcę. Wyprzedaż polega na sprzedaży Towarów po cenach niższych niż wcześniej obowiązujące. Ceny poszczególnych Towarów objętych wyprzedażą umieszczone są przy Towarach. Ponadto, w przypadku informowania o obniżeniu ceny Towaru, obok informacji o obniżonej cenie, widnieje informacja o najniższej cenie Towaru, która obowiązywała w okresie 30 (słownie: trzydziestu) dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Bieżące akcje promocyjne Towarów dostępnych w Sklepie Internetowym rou studio są narzędziem działań marketingowych podejmowanych przez Sprzedawcę. O szczegółach każdej akcji promocyjnej klient będzie na bieżąco informowany przez odpowiedni kanał sprzedaży, przez newsletter (jeśli jest do niego zapisany) lub poprzez informację na stronie internetowej Sklepu Stacjonarnego rou studio roustudio.pl.
- Zasady akcji promocyjnej mogą ulec zmianie w czasie jej trwania, z tym zastrzeżeniem, że nie dotyczy to umów zawartych przed dokonaną zmianą. W szczególności zmiana zasad akcji promocyjnej może nastąpić w przypadku zmiany przepisów dotyczących organizacji Akcji promocyjnych, przedłużenia czasu obowiązywania akcji promocyjnej oraz zmiany sposobu przeprowadzania Akcji promocyjnej spowodowanej względami technicznymi.
- O zachowaniu terminu do wzięcia udziału w akcji promocyjnej decyduje data zakupu.
- Akcje promocyjne mogą obowiązywać przez czas określony, do odwołania lub do czasu wyczerpania puli Towarów promocyjnych.
- Zasady akcji promocyjnych są każdorazowo uregulowane w odrębnym regulaminie akcji promocyjnej. W przypadku sprzeczności postanowień regulaminu akcji promocyjnej z niniejszym Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia właściwego regulaminu promocji.
- Rabatów lub zniżek nie można ze sobą łączyć lub łączyć z innymi promocjami lub kuponami/rabatami obowiązującymi w Sklepie Internetowym rou studio, chyba że odrębny regulamin akcji promocyjnej stanowi inaczej. Powyższe, w szczególności oznacza, że Towarami promocyjnymi nie mogą być Towary uprzednio przecenione, podlegające wyprzedaży lub na które udzielono rabatu w ramach innej akcji promocyjnej (chyba, że co innego wyraźnie wskazano w szczegółowych warunkach danej akcji promocyjnej).
- O ile regulamin danej akcji promocyjnej nie stanowi inaczej, to zniżka/rabat na zakupy w Sklepie Internetowym rou studio nie dotyczy Towarów z kolekcji limitowanych lub Towarów przecenionych.
- Rabat liczony jest od wartości brutto Towaru promocyjnego.
- Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzenia maksymalnej liczby sztuk danego Towaru lub kategorii Towarów objętych daną akcją promocyjną.
- Wartość rabatu (udzielonego w ramach danej akcji promocyjnej upustu) nie podlega wymianie na środki pieniężne w całości lub w części.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń ilościowych przy zakupie Towarów przez jednego klienta. Liczba ta jest określona przez Sprzedawcę i jest weryfikowania przy każdej transakcji. Polityka ta ma na celu wyeliminowanie nieuczciwych praktyk w zakresie zakupu Towarów. Ograniczenie dotyczące maksymalnej liczby Towarów może przypadać na osobę lub na kartę płatniczą.
- 10.
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych osób korzystających ze Sklepu Internetowego rou studio, w tym Nabywców i osób posiadających Konto Klienta w Sklepie Internetowym rou studio są wspólnicy spółki cywilnej działającej pod firmą rou studio Magdalena Mach Magdalena Smoleńska spółka cywilna z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiktorskiej 13/15 lok. 33, 02-557 Warszawa, NIP: 5214035352, REGON: 52626706; e-mail: hello@roustudio.pl
- Dane będą wykorzystywane przez wspólników spółki cywilnej działającej pod firmą rou studio Magdalena Mach Magdalena Smoleńska spółka cywilna z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiktorskiej 13/15 lok. 33, 02-557 Warszawa, NIP: 5214035352, REGON: 52626706 w celu:
1) utrzymania Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio (w przypadku założenia takiego konta); (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu);
2) umożliwienia składania zamówień i ich realizacji, obsługi tych zamówień i kontaktów dotyczących zamówień; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, numer rachunku bankowego);
3) obsługi zgłoszeń, oceny satysfakcji z produktów i usług; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, informacje o transakcjach i sposobie dostawy);
4) informowania o i prowadzenia marketingu usług i produktów rou studio (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, informacje o transakcjach);
5) tworzenia ofert produktów i usług dedykowanych dla użytkownika, a także do analiz (m.in. statystycznych i dotyczących istotnych cech odbiorców naszych usług i produktów) prowadzonych w celu lepszego przygotowania naszej oferty lub informacji czy zapewnienia bardziej skutecznego dotarcia do wybranej grupy odbiorców (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, informacje o transakcjach);
6) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, informacje o transakcjach);
7) wykonania zobowiązań wobec Nabywcy czy posiadacza Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, informacje o transakcjach);
8) realizacji obowiązków prawnych ciążących na rou studio, np. w zakresie podatków, jak również w związku ze sprawą, z którą się zwróci do rou studio dany użytkownik np. skargą, wnioskiem, reklamacją, pytaniem lub w związku z którą rou studio skontaktuje się z użytkownikiem czy Nabywcą np. udzielenia odpowiedzi, rozpatrzenia reklamacji czy skargi; (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, informacje o transakcjach).
- Rou studio przetwarza dane na następujących podstawach prawnych, w zależności od okoliczności, ponieważ jest to niezbędne do:
1) wykonania umowy, której stroną jest użytkownik – dotyczy to utrzymania Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio (w przypadku jego założenia), jak i obsługi każdego ze złożonych przez Nabywcę zamówień, w tym obsługi płatności elektronicznych i dostawy zakupionego towaru, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”);
2) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na rou studio – dotyczy to w szczególności obowiązków wynikających z przepisów określających prawa konsumentów, przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
3) kierowania marketingu bezpośredniego, na który dana osoba wyraziła uprzednio zgodę, obejmującego przygotowywanie i przekazywanie informacji o działalności i ofert dotyczących produktów i usług rou studio, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
4) celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez rou studio, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – dotyczy to następujących przypadków:
- a)marketing bezpośredni obejmujący przygotowywanie i przekazywanie informacji o działalności i ofert dotyczących produktów i usług rou studio, a także, w przypadku założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio, informacji i ofert przygotowanych specjalnie dla danej osoby na podstawie analizy jej historii zakupów i innych informacji (np. ofert rabatów urodzinowych do wykorzystania w okolicy dnia urodzin, ofert skierowanych wyłącznie w związku z określonymi cechami np. miejscem zamieszkania, płcią, grupą wiekową itp.);
- b)badanie satysfakcji ze świadczonych przez rou studio usług i sprzedawanych produktów oraz z jakości obsługi klienta;
- c)analiza aktywności klientów rou studio na stronie internetowej Sklepu Internetowego rou studio w celu lepszego przygotowania naszej oferty lub informacji czy zapewnienia bardziej skutecznego dotarcia do wybranej grupy odbiorców oraz w związku z marketingiem afiliacyjnym prowadzonym rou studio;
- d)udzielenie odpowiedzi w związku ze skargą, wnioskiem, reklamacją, pytaniem;
- e)ustalenie i dochodzenie roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.
- Dane mogą zostać udostępnione przez rou studio następującym podmiotom:
1) dostawcom usług świadczonych na rzecz rou studio w zakresie utrzymania i obsługi strony internetowej Sklepu Internetowego rou studio,
2) dostawcom systemów informatycznych wykorzystywanych w zakresie utrzymania konta lub do dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym rou studio,
3) podmiotom procesującym płatności online,
4) podmiotom przetwarzającym dane w związku z profilowaniem,
5) podmiotom świadczącym usługi księgowe, prawne, doradcze, audytowe, konsultingowe i w zakresie dostawy przesyłek,
6) agencjom realizującym na zlecenie rou studio usługi marketingowe,
7) organom publicznym, w tym sądom, na ich uzasadnione żądanie lub jeśli obowiązek taki wynika z przepisów prawa lub w celu obrony czy dochodzenia roszczeń.
- Dane osobowe nie będą przekazywane poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”) ani do organizacji międzynarodowych. W pewnych przypadkach, w szczególności w przypadku korzystania z rozwiązań IT świadczonych z wykorzystaniem serwerów, które mogą znajdować się poza terytorium EOG, rou studio może przekazywać dane osobowe do tzw. państw trzecich. Poziom ochrony danych osobowych poza EOG różni się od tego zapewnianego przez prawo polskie i europejskie. W związku z tym rou studio przekazuje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony danych osobowych. Masz prawo do uzyskania kopii standardowych klauzul umownych lub innych stosownych zabezpieczeń transferu danych poza EOG za pośrednictwem rou studio
- rou studio będzie przechowywać dane przez okres niezbędny dla osiągnięcia przez nią celów, dla których są przetwarzane.
- rou studio będzie przechowywać dane:
1) tak długo jak długo istnieć będzie między użytkownikiem, np. Nabywcą a rou studio relacja uzasadniająca takie przetwarzanie w szczególności tak długo, jak utrzymujesz aktywne Konto Klienta w Sklepie Internetowym rou studio czy przez okres niezbędny do realizacji zamówienia czy rozpatrzenia reklamacji lub innego rodzaju skargi lub wniosku.
2) dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów rou studio, tj. ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – przez okres przedawnienia roszczeń wobec rou studio lub roszczeń rou studio wobec użytkownika wynikający z przepisów prawa (np. ogólny termin przedawnienia roszczeń związanych z działalnością gospodarczą wynosi 3 lata, zaś ogólny termin przedawnienia roszczeń konsumenta wobec nas wynosi 6 lat; podane wyżej okresy przechowywania danych osobowych mogą ulec zmianie wraz ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa) lub przedawnienia obowiązków podatkowych związanych ze zdarzeniami gospodarczymi (nabycie usług lub towarów), których byłeś stroną, oraz przez okres trwania związanych z takimi roszczeniami postępowań sądowych, arbitrażowych, etc.
3) dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów rou studio, tj. udzielenia odpowiedzi na pytanie, skargę, wniosek, reklamację lub sugestię – przez czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi, zasadniczo nie dłuższy niż 30 dni, przy czym możemy przedłużyć ten okres o okres przedawnienia roszczeń użytkownika, w tym Nabywcy lub roszczeń rou studio wynikający z przepisów prawa, jeśli przetwarzanie tych danych będzie niezbędne w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń, a także w celu obrony przed takimi roszczeniami oraz o okresy związanych z tym postępowań sądowych, arbitrażowych, etc.
4) dla celów wywiązania się przez rou studio z obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. z ustawy o rachunkowości lub przepisów podatkowych lub przepisów dotyczących odpowiedzialności producenta za produkt) - przez okres wynikający z takich przepisów (np. w celach rozliczeniowych dane będą przechowywane przez 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związanego z umową).
5) w przypadku wniesienia przez daną osobę w dowolnym momencie sprzeciwu z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczącego jej danych osobowych opartego na naszym prawnie uzasadnionym interesie (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), w tym profilowania, rou studio przestanie przetwarzać jej dane osobowe, chyba że rou studio wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec jej interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- W związku z tym, że rou studio przetwarza dane osobowe, przysługuje osobom, których dane dotyczą szereg praw, o których mowa poniżej.
- W celu skorzystania z tych praw lub uzyskania dodatkowych informacji w tym zakresie zachęcamy do kontaktu z rou studio, w szczególności za pośrednictwem poczty e-mail: hello@roustudio.pl
- Jeżeli osoba zwróci się do rou studio z żądaniem skorzystania ze Swoich praw, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do jej tożsamości, rou studio może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia jej tożsamości. rou studio będzie odpowiadała na żądania bez zbędnej zwłoki, możliwie w terminie miesiąca od dnia otrzymania żądania.
- Jeżeli rou studio wykaże, że żądania danej osoby są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, rou studio może:
1) pobrać rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań; albo
2) odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Nabywca, użytkownik strony, posiadacz Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio, ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, w tym w szczególności informacji o tym czy rou studio przetwarza jego dane osobowe oraz o zakresie danych posiadanych przez rou studio, celach przetwarzania danych, kategoriach odbiorców danych, o planowanym okresie przechowywania danych, o przysługujących prawach dotyczących danych osobowych, a także informacje o źródłach pozyskania przez rou studio danych, jeżeli nie zostały zebrane od niej. Osoba ma ponadto prawo do uzyskania kopii danych, z tym zastrzeżeniem, że uzyskanie pierwszej kopii danych jest bezpłatne, a uzyskanie każdej kolejnej kopii może wiązać się z koniecznością wniesienia opłaty w rozsądnej wysokości uwzględniającej koszty administracyjne przygotowania takiej kopii danych.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Nabywca, użytkownik strony, posiadacz Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio ma prawo żądania niezwłocznego sprostowania nieprawidłowych danych lub z uwzględnieniem celów przetwarzania, uzupełnienia danych niekompletnych.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Nabywca, użytkownik strony, posiadacz Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio ma prawo żądania niezwłocznego usunięcia swoich danych, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
1) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
2) wniosła skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania;
3) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
4) dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego;
5) cofnęła zgodę na przetwarzanie danych osobowych a dane osobowe były przetwarzane na podstawie jej zgody i nie ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania’
6) dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.
- Osoba, której dane dotyczą nie będzie mogła jednak skorzystać z prawa do usunięcia danych m.in., jeżeli takie dane są niezbędne do ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Nabywca, użytkownik strony, posiadacz Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych przez rou studio, np. gdy:
1) kwestionuje prawidłowość przetwarzanych swoich danych osobowych - w takim przypadku może żądać ograniczenia przetwarzania na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
2) w jej ocenie przetwarzanie jej danych osobowych jest niezgodne z prawem, ale jednocześnie sprzeciwia się usunięciu tych danych żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
3) rou studio nie potrzebuje już jej danych osobowych dla realizacji jej celów, ale są one potrzebne tej osobie do ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
4) wniosła sprzeciw wobec przetwarzania przez rou studio jej danych osobowych ze względu na swoją szczególną sytuację - w takim przypadku może żądać ograniczenia przetwarzania do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione interesy przetwarzania danych rou studio są nadrzędne wobec podstaw jej sprzeciwu.
- W przypadku ograniczenia przetwarzania danych osobowych rou studio będzie je mogła przechowywać, a dodatkowo wykorzystywać jedynie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Inne czynności będą mogły być podejmowane przez rou studio tylko za zgodą osoby, której dane dotyczą.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Nabywca, użytkownik strony, posiadacz Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Swoje dane osobowe, które dostarczyła rou studio oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony rou studio, jeżeli:
1) przetwarzanie odbywa się na podstawie jej zgody lub na podstawie umowy z nią, a jednocześnie
2) przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
- W sytuacji wskazanej powyżej w ust. 18 osoba ma jednocześnie prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez rou studio bezpośrednio innemu administratorowi danych, o ile jest to technicznie możliwe.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Nabywca, użytkownik strony, posiadacz Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jej danych, jeżeli podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes rou studio W takim przypadku powinna wskazać tę szczególną sytuację, która jej zdaniem uzasadnia zaprzestanie przetwarzania jej danych objętych sprzeciwem.
- Na skutek sprzeciwu, rou studio zaprzestanie przetwarzać jej dane osobowe, chyba że rou studio wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, która wniosła sprzeciw lub podstaw do ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
- Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania, w tym profilowania, bez konieczności wykazywania przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, a rou studio zobowiązana jest niezwłocznie zaprzestać takiego przetwarzania.
- W każdym przypadku, w którym przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, osoba, która ją wyraziła ma prawo do jej cofnięcia w każdej chwili. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Osoba, której dane dotyczą, np. Nabywca, użytkownik strony, posiadacz Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących jej narusza postanowienia RODO.
- Wszystkie dane podawane są dobrowolnie, ale niektóre z nich są niezbędne do utrzymywania Konta Klienta w Sklepie Internetowym rou studio (np. adres email), dokonywania i realizacji zamówień (dane pozwalające na identyfikację, dane niezbędne do dostawy), wystawiania odpowiednich dokumentów podatkowych (numer NIP), a ich niepodanie uniemożliwi realizację tych działań.
- rou studio, w celu prowadzenia działań marketingowych, wykorzystuje działania o charakterze profilowania, tj. analizuje informacje o użytkownikach strony internetowej, w tym Nabywcach i ocenia ich preferencje zakupowe tak, aby przedstawić im ofertę dopasowaną do ich cech lub odpowiadającą – w ocenie rou studio – ich potrzebom i wymaganiom.
- rou studio prowadzi ponadto działania o charakterze profilowania monitorujące ruch internetowy użytkowników stron internetowych rou studio (w szczególności identyfikując strony internetowe, z których użytkownicy weszli na strony rou studio) w związku z prowadzonym przez rou studio marketingiem afiliacyjnym.
- Na stronie internetowej znajdują się linki do zewnętrznych portali społecznościowych (YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Tik Tok). Funkcje przypisane poszczególnym linkom, w szczególności przekazywanie informacji oraz danych osobowych, aktywują się dopiero po kliknięciu w dany link. Wówczas dochodzi do aktywacji tzw. wtyczki poszczególnych portali społecznościowych, a przeglądarka nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerami portalu społecznościowego i użytkownik zostaje przekierowany na stronę tego portalu. Dostawca portalu otrzyma informacje o tym, że użytkownik odwiedził stronę Sklepu Internetowego przed wejściem na stronę tego portalu (nawet jeśli nie jest zarejestrowany lub zalogowany w tym portalu). Tego rodzaju informacja (włączając w to adres IP) zostanie przesłana bezpośrednio z przeglądarki użytkownika na serwery portalu społecznościowego (zwykłe zlokalizowane na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki) i będzie tam przechowywana. Jeśli użytkownik jest zalogowany do danego portalu, portal ten niezwłocznie powiąże jego wizytę na portalu z kontem w tym portalu. Jeśli użytkownik nie chce, aby jego dane były przesyłane do dostawców portali społecznościowych, nie powinien klikać linków tych portali. Jeśli użytkownik nie chce, by dostawca portalu powiązał wizytę na tym portalu z jego profilem, powinien upewnić się, że wcześniej wylogował się z portalu. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez poszczególne portale można znaleźć na ich stronach internetowych.
- 12.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy zawartej na odległość. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich przy Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- W przypadku wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego Konsument może skorzystać z pozasądowej możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem internetowej platformy ODR, która umożliwia dochodzenie swoich roszczeń w związku z usługami świadczonymi przez Sprzedawcę na podstawie niniejszego Regulaminu. Platforma ODR dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje dotyczące dostępności możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- 13.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowa zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności Kodeks cywilny, ustawa o prawach konsumenta, ustawa o ochronie danych osobowych oraz ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów mogących wyniknąć na tle stosowania niniejszego regulaminu jest Sąd powszechny zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Wszelkie zakłócenia funkcjonowania pracy Sklepu Internetowego rou studio, a także problemy i uwagi związane ze świadczonymi w ramach Sklepu Internetowego rou studio usługami należy zgłaszać na adres elektroniczny: hello@roustudio.pl
- W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług Sklep Internetowy rou studio korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. cookies). Klient może w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, by nie akceptowała takich plików lub informowała o ich przesyłaniu. Należy jednak pamiętać, iż nieakceptowanie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu Internetowego rou studio. Korzystanie przez Klienta z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie plików cookies na urządzeniu Klienta, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie powyższych plików na tym urządzeniu Klienta. Polityka dotycząca plików cookies przyjęta przez rou studio dostępna jest na stronie roustudio.pl
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od opublikowania na stronie internetowej Sklepu Internetowego rou studio (z zastrzeżeniem zmian wynikających ze zmian przepisów prawa, które wymagają krótszego terminu ich wejścia w życia). Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia Konta Klienta w każdym czasie.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Nabywcy będącego jednocześnie konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego albo podmiotem w odniesieniu do którego stosuje się przepisy dotyczące konsumenta, przysługujących tym podmiotom na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej roustudio.pl
- Regulamin wchodzi w życie od dnia 02.09.2023 r.